woensdag 3 april 2013

4 piratenpakjes voor meisjes

De  Juf van mijn dochter vroeg of ik voor het project 'helden' op school 4 meisjes piratenpakjes wilde maken voor 2 groepen 1.
2 van de 3 groepen 1 werken tijdens het project over piraten! Andere helden die voorbij komen zijn ridders en prinsessen, koninginen en konginnen, etc.

Ik ben aan het nadenken gegaan en heb 4 leuke meisjes piratenpakjes gemaakt.

Het setje bestaat uit een rok met schuine punten van een rood wit gestreepte stof. Daarboven een wit shirt met een borduurtje van een piraat en voor om het hoofd een hoofddoekje.

Voor de rok heb ik het patroon van de klokrok uit het boek "Allemaal rokjes" gebruikt. En de schuine
Punten erin genipt.
Het witte shirt heb ik bij de wibra gekocht en het borduurtje zelf gemaakt.
De hoofddoek komt van het patroon bandito en heet piratendoek :)

Ze zijn er erg blij mee op school!

En nu al mijn 'verplichte' naaiklusjes af zijn ga ik snel verder met de zomerjas van mijn dochter! Want we hopen op heel mooi weer, heel snel ;)

Op de foto staan trouwens 2 setjes, de andere 2 liggen al op school ;)





5 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee om het zo te doen, Ze zullen vast heel blij zijn op school met zo'n handige mama! Succes met je jas.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn echt heel leuk geworden, Cin!
    Ze boffen op school maar met jou als moeder.
    Zal ik vrijdag ff een bakkie komen doen?
    Dikke kus marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Groetjes van een toevallige voorbijgangster. Ik ga nog wat rondkijken!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!